Responsive beeldadvertenties in Google AdWords

Eind 2016 introduceerde Google de responsive beeldadvertenties. Een ontwikkeling die past in het nieuwe mobile first beleid van Google.

door: DQ/OM

Voordelen van een display campagne

Responsive display advertenties

Wat zijn responsive display ads?

Responsive beeldadvertenties ('responsive display ads') zijn Google AdWords-advertenties die je kunt gebruiken in een display campagne. Deze advertenties hebben geen vast formaat en passen zich automatisch aan aan de website waarop deze wordt weergegeven. De advertenties variëren in design, formaat en grootte zodat ze altijd binnen de beschikbare advertentieruimte passen.

Google gaat voor mobile first!

Dat steeds meer mensen hun smartphone gebruiken om online te gaan, is niet nieuw. Al sinds 2015 is meer dan de helft van de ruim 100 miljard zoekopdrachten per maand afkomstig van smartphones. Om ook deze mensen een goede gebruikerservaring te bieden, zet Google vol in op mobiel

Hoe maak je een responsive beeldadvertentie?

Omdat de advertenties responsive zijn, hoef je je afbeleding niet in verschillende formaten te uploaden. Je uploadt eenmalig een afbeelding, een logo en de te gebruiken teksten, en Google zal automatisch de responsive advertenties aanmaken. Een stap-voor-stap handleiding voor het maken van een responsive beeldadvertentie vind je op de support website van Google.

DQ/OM voorbeeld ad 2  DQ/OM voorbeeld ad 1

Als gecertificeerd Google Partner voor AdWords helpen we je graag verder met het opzetten van een AdWords campagne!

Display campagne in Google AdWords

Een display campagne is een goede manier om de naamsbekendheid van jouw merk te vergroten! Met een relatief klein budget kun je er voor zorgen dat honderdduizenden mensen jouw advertenties voorbij zien komen en zal het verkeer naar je website drastisch toenemen. Met de introductie van de responsive beeldadvertenties in Google AdWords speelt de zoekmachine in op de verschuiving in de richting van mobile first. Deze trend is enige tijd geleden ingezet en nu wordt ook Google AdWords steeds meer gericht op de mobiele markt

Food for thought (leesvoer dus)

De kracht van de infographic

De infographic, je hebt er vast wel een van gehoord. Wat het is en wat je er mee kunt, lees je in ons blog. Wij zetten alles over infographics in ... een infographic!

Bereid je voor! Google kiest voor mobile-first

Het hebben van een mobielvriendelijke website wordt steeds belangrijker, vooral voor je vindbaarheid in de zoekmachine! Nu Google heeft aangegeven te gaan werken met een mobile-first index kun je niet meer achterblijven!

Stuur ons een bericht

DQ/OM (via Dolphiq) is Google Partner

U gebruikt momenteel een sterk verouderde browser. Hierdoor is de weergave van deze site niet optimaal. Uit veiligheidsoverwegingen en om optimaal gebruik te kunnen maken van deze site raden wij u aan uw browser te updaten. KLik hier om uw browser te updaten