Google AdWords campagne voor tablets

Google heeft aangekondigd dat bodaanpassingen in AdWords voortaan ook mogelijk zullen zijn voor tablets. Wat houdt dit in en wat kun je hiermee?

door: DQ/OM

Google AdWords biedt sinds kort de gelegenheid om campagnes speciaal voor tablets maken. Enkele maanden geleden heeft Google namelijk de bodaanpassing voor tablets geïntroduceerd.

Bodaanpassingen voor tablets nu mogelijk

Sinds 2013 was het al mogelijk om een aangepast bod in te stellen voor mobiele apparaten. Nu kun je er ook voor kiezen om bodaanpassingen te doen voor tablets. Voordelen hiervan zijn dat je je budget specifiek over verschillende apparaten kunt verdelen en een beter inzicht hebt in de resultaten per apparaat.

AdWords campagne speciaal voor tablets

Door deze aanpassing heb je nu ook de mogelijkheid om een campagne speciaal gericht op tablets te maken. Je kunt dan specifiek voor tablets advertenties, -teksten, -extensies en (negatieve) zoekwoorden instellen gericht op tablet gebruikers. Voor sommige doelgroepen kan een aparte tablet-campagne de perfecte manier zijn om ze te banderen. Denk bijvoorbeeld aan:

AdWords campagne voor tablets maken
Voor sommige doelgroepen is een AdWords campagne voor tablets zeer geschikt

AdWords campagne voor tablets maken:

Bodaanpassingen in Google AdWords

Met bodaanpassingen is het mogelijk om in Google AdWords op apparaatniveau een bod in te stellen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om voor mobiele apparaten meer te bieden dan voor desktop wanneer je verwacht dat mobiele gebruikers meer conversies zullen opleveren dan desktop bezoekers. Met een verhoogd bod is de kans groter dat jouw advertenties worden weergegeven.

LET OP: Bodaanpassingen zijn er niet alleen voor het type apparaat. Je kunt ook bodaanpassingen instellen voor verschillende tijdstippen of locaties. 

Meer weten over AdWords?

Als gecertificeerd Google Partner voor AdWords vertellen we je graag meer over de mogelijkheden die Google AdWords te bieden heeft. Samen met jou zetten we je campagne op en maken we de advertenties. Hierbij houden we altijd rekening met de laatste ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld de mogelijkheden voor bodaanpassingen! Voor meer informatie over AdWords verwijzen we je graag naar onze AdWords-pagina

Food for thought (leesvoer dus)

Responsive beeldadvertenties in Google AdWords

Eind 2016 introduceerde Google de responsive beeldadvertenties. Een ontwikkeling die past in het nieuwe mobile first beleid van Google.

De kracht van de infographic

De infographic, je hebt er vast wel een van gehoord. Wat het is en wat je er mee kunt, lees je in ons blog. Wij zetten alles over infographics in ... een infographic!

Stuur ons een bericht

DQ/OM (via Dolphiq) is Google Partner

U gebruikt momenteel een sterk verouderde browser. Hierdoor is de weergave van deze site niet optimaal. Uit veiligheidsoverwegingen en om optimaal gebruik te kunnen maken van deze site raden wij u aan uw browser te updaten. KLik hier om uw browser te updaten