Bericht-extensie beschikbaar in Google AdWords

De berichtextensie (click-to-message extensie) is een nieuwe advertentie extensie voor Google AdWords adverteerders.

door: DQ/OM

De bericht-extensie (click-to-message extensie) is een nieuwe advertentie extensie voor Google AdWords adverteerders. Met deze bericht extensie kunnen Google gebruikers eenvoudig een tekstbericht versturen naar de adverteerder. 

Wat is de berichtextensie?

De bericht extensie (of 'click-to-message extensie') is een uitbreiding van de advertentie in Google AdWords waarmee gebruikers eenvoudig een tekstbericht kunnen versturen naar de adverteerder. Met één klik op de knop opent je telefoon een SMS-venster met een vooraf ingestelde tekst.

Bericht-extensie instellen in AdWords

In onderstaande afbeelding kun je zien hoe je de berichtextensie instelt. Je gaat in Google AdWords naar het tabblad 'Advertentie extensies' en vult je bedrijfsnaam, telefoonnummer, extensietekst en berichttekst in. Als je de gewenste teksten hebt ingevuld en deze hebt opgeslagen zal je advertentie op smartphones worden uitgebreid met de bericht extensie.

Bericht extensie Google AdWords

Waarom introduceert Google de berichtextensie?

Met de bericht extensie speelt Google in op het steeds groter wordende aandeel van mobiele telefoons onder de Google gebruikers. Al sinds 2014 wordt meer dan de helft van de zoekopdrachten uitgevoerd op mobiele apparaten en dit aandeel neemt alleen maar toe. Met de introductie van de bericht extensie speelt de zoekmachine hier dus op in. De officiële aankondiging van Google lees je hier

Meer informatie over Google AdWords

Als gecertificeerd Google Partner voor AdWords vertellen we je graag over de mogelijkheden die Google AdWords te bieden heeft. Eerder schreven we in dit blog al over de voordelen van het gebruik van advertentie extensies. Neem voor meer informatie contact met ons op. 

Food for thought (leesvoer dus)

Responsive beeldadvertenties in Google AdWords

Eind 2016 introduceerde Google de responsive beeldadvertenties. Een ontwikkeling die past in het nieuwe mobile first beleid van Google.

De kracht van de infographic

De infographic, je hebt er vast wel een van gehoord. Wat het is en wat je er mee kunt, lees je in ons blog. Wij zetten alles over infographics in ... een infographic!

Stuur ons een bericht

DQ/OM (via Dolphiq) is Google Partner

U gebruikt momenteel een sterk verouderde browser. Hierdoor is de weergave van deze site niet optimaal. Uit veiligheidsoverwegingen en om optimaal gebruik te kunnen maken van deze site raden wij u aan uw browser te updaten. KLik hier om uw browser te updaten