Bereid je voor! Google kiest voor mobile-first

Het hebben van een mobielvriendelijke website wordt steeds belangrijker, vooral voor je vindbaarheid in de zoekmachine! Nu Google heeft aangegeven te gaan werken met een mobile-first index kun je niet meer achterblijven!

door: DQ/OM

Eerder schreven we al over het verdwijnen van het Google mobile-friendly label. Nu Google bekend heeft gemaakt dat zij gebruik zullen gaan maken van een mobile-first index kun je er niet meer omheen... Je website móét in 2017 mobielvriendelijk zijn!

Wat houdt de mobile-first indexering in?

De mobile-first indexering houdt in dat Google bij het indexeren van websites voor de zoekmachine, eerst zal kijken naar de mobiele content. Voorheen werd de desktopversie van een website door Google gezien als de primaire versie. Voor het bepalen van de positie in de zoekresultaten keek Google dan ook voornamelijk naar deze dekstopversies. Nu de mobiele content bij het indexeren een grotere rol gaat spelen dan die voor desktop, zullen niet mobielvriendelijke websites een risico lopen om achter te raken in de zoekresultaten.

Moet ik mijn website aanpassen?

Als je website al responsive is, hoef je niets te veranderen. De content van de website op de desktop en de mobiele versie zijn namelijk precies hetzelfde. Sommige websites hebben echter een aparte versie voor desktop en voor mobiel. Op de mobiele versie van de website staat in dit geval vaak minder content dan op de desktopversie. Het is hierdoor voor Google lastig om te bepalen waar de website over gaat. Google adviseert om daarom gebruik te maken van Structured Data zodat het duidelijker is waar de website over gaat en de website beter gevonden zal worden in de zoekmachine.

Nog geen responsive website?

Is jouw website nog niet responsive en wil je voorkomen dat je achterraakt in de zoekresultaten? Neem contact met Dolphiq om de mogelijkheden te bespreken! Heb je al wel een responsive website maar wil je je SEO positie verbeteren? Bekijk dan wat wij op het gebied van SEO voor je kunnen betekenen!

Food for thought (leesvoer dus)

Responsive beeldadvertenties in Google AdWords

Eind 2016 introduceerde Google de responsive beeldadvertenties. Een ontwikkeling die past in het nieuwe mobile first beleid van Google.

De kracht van de infographic

De infographic, je hebt er vast wel een van gehoord. Wat het is en wat je er mee kunt, lees je in ons blog. Wij zetten alles over infographics in ... een infographic!

Stuur ons een bericht

DQ/OM (via Dolphiq) is Google Partner

U gebruikt momenteel een sterk verouderde browser. Hierdoor is de weergave van deze site niet optimaal. Uit veiligheidsoverwegingen en om optimaal gebruik te kunnen maken van deze site raden wij u aan uw browser te updaten. KLik hier om uw browser te updaten