4 Quick wins om je SEO te verbeteren

Voor veel bedrijven is de vindbaarheid van hun website van cruciaal belang. Als ondernemer heb je alleen niet altijd de tijd om je te verdiepen in SEO. Daarom geven we je in dit blog 4 quick wins om de SEO van je website te verbeteren.

door: DQ/OM

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Met bovenstaande quick wins kun je zelf aan de slag om je positie in de organische zoekresultaten te verbeteren. Uiteraard kunnen onze SEO-experts je hier ook bij ondersteunen. Zij kunnen je bijstaan bij het doen van keyword-onderzoek, tekstoptimalisatie of zelfs een hele SEO-campagne voor je verzorgen.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Op onze pagina over SEO kun je zien wat een SEO-campagne voor jouw organisatie kan doen. Een SEO-campagne is een investering die je website nog jarenlang bezoekers oplevert! Voor meer informatie kun je natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Waarom is SEO zo belangrijk? 

In mei 2016 stonden er in Nederland 5.635.607 websites met de extensie .nl geregistreerd (bron: SIDN). Eenmanszaak of multinational, vrijwel elke organisatie in Nederland heeft zijn eigen website. Een simpele zoekopdracht als 'auto kopen utrecht' levert bij Google al 493.000 zoekresultaten op. Als autoverkoper in Utrecht wil je natuurlijk het liefst bovenaan staan in deze lijst. Hoe je dat doet...? SEO.

Wat kun je doen om je SEO te verbeteren?

Zoekmachine optimalisatie heeft zich over de jaren heen steeds verder ontwikkeld. Waar het vroeger de truc was om de juiste keywords op de juiste plaatsen in de tekst te gebruiken en zo veel mogelijk backlinks te verzamelen, ligt het tegenwoordig een stuk gecompliceerder. Het is een proces van structureel goede content plaatsen, linkbuilding en autoriteit opbouwen. Maar vergeet ook zeker de laadsnelheid en de technische eigenschappen van de website niet! Een website met een 'schone' code en een snel CMS zoals Craft CMS zal er ook voor zorgen dat je website beter geïndexeerd. wordt

4 Quick wins om je SEO te verbeteren

Ondanks dat SEO een proces is dat niet binnen een paar dagen resultaat oplevert, is er ook een aantal zaken die je eenvoudig en snel kunt doen om in korte tijd een significante verbetering te realiseren:

Food for thought (leesvoer dus)

Responsive beeldadvertenties in Google AdWords

Eind 2016 introduceerde Google de responsive beeldadvertenties. Een ontwikkeling die past in het nieuwe mobile first beleid van Google.

De kracht van de infographic

De infographic, je hebt er vast wel een van gehoord. Wat het is en wat je er mee kunt, lees je in ons blog. Wij zetten alles over infographics in ... een infographic!

Stuur ons een bericht

DQ/OM (via Dolphiq) is Google Partner

U gebruikt momenteel een sterk verouderde browser. Hierdoor is de weergave van deze site niet optimaal. Uit veiligheidsoverwegingen en om optimaal gebruik te kunnen maken van deze site raden wij u aan uw browser te updaten. KLik hier om uw browser te updaten